Listing 1 - 10 of 85 << page
of 9
>>
Sort by
Memory : basic concepts, disorders and treatment
Authors: --- ---
ISBN: 9033448963 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

978 90 289 9036 4


Book
Het brein te kijk : verkenning van de cognitieve neurowetenschappen
Authors: ---
ISBN: 9789026518072 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aandacht en geheugen
Author:
ISBN: 9789038212166 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave 1. Aandacht Wat is aandacht? Arousel Selectieve aandacht Beperkte capaciteit of beperkte hulpbronnen? Aandacht als controle Actiecontrole 2. Geheugen Geheugen, leren, onthouden en vergeten Sensorisch geheugen Kortetermijngeheugen Het werkgeheugen Episodisch langetermijngeheugen Semantisch langetermijngeheugen Interacties in het langetermijngeheugen Dit handboek richt zich op de psychologische functieleer, de studie van de psychologische functies en verrichtingen aan de hand van een empirische-wetenschappelijke methode, met het doel theorieën en modellen te ontwikkelen, te toetsen en toe te passen in praktische situaties. De tekst is opgesplitst in twee grote delen. Het deel in verband met aandacht is onderverdeeld in hoofdstukken over arousal, selectieve aandacht, de besteding van en de controle over hulpmiddelen, automatische en gecontroleerde informatieverwerking, en controle van de eigen plannen en acties. De geheugenproblematiek wordt uitgediept in het tweede deel met hoofdstukken over het sensorisch geheugen, het kortetermijngeheugen, het werkgeheugen, het episodisch langetermijngeheugen, de representatie en opslag van kennis en de interactie (opnieuw!) tussen de opslag van nieuwe en reeds aanwezige kennis. Bevat een uitgebreide bibliografie, personenregister en trefwoordenregister.


Multi
Het geheugenspel : laat je hersens werken!
Author:
ISBN: 9789030128533 Year: 2009 Volume: *17 Publisher: Mechelen Groningen Plantyn Scala leuker leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Train je geheugen met dit grappige en actieve kaartspel. Hilarische situaties verzekerd. Zet je brein op scherp met dit actieve en grappige kaartspel. Onthoud acties, geluiden en niet-bestaande woorden terwijl de andere spelers je proberen af te leiden. Probeer daarna binnen de tijd de acties uit te voeren, de geluiden te maken en de niet-bestaande woorden te zeggen. Laat je niet van de wijs brengen. Dat wordt gegarandeerd lachen!Bron: https://scalaleukerleren.nl/algemene-vaardighedenalle-vakken/het-geheugenspel/


Book
Waarom leren niet vanzelf gaat : 10 inzichten voor de leerkracht
Author:
ISBN: 9789463714495 Year: 2023 Publisher: Oud-Turnhout Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze nieuwe Nederlandse editie van het befaamde boek 'Why Don't Students Like School?' geeft cognitief psycholoog Daniel Willingham op onderzoek gebaseerde inzichten en praktische adviezen over effectieve leerstrategieën.Dit boek legt uit hoe jij en je leerlingen denken en leren en helpt je zodoende je onderwijspraktijk te verbeteren. Het onthult het belang van verhalen, emotie, geheugen, context en routine bij het opbouwen van kennis en het creëren van blijvende leerervaringen.Waarom onthouden leerlingen alles van tv, maar vergeten ze alles wat je zegt?Hoe kun je leerlingen de vaardigheden aanleren die ze werkelijk nodig hebben terwijl gestandaardiseerde toetsen alleen naar feitenkennis vragen?Kun je onderwijs aanpassen aan verschillende leerstijlen?Dit boek geeft antwoorden op deze vragen en biedt praktische adviezen om je leerlingen te helpen beter te leren.'Waarom leren niet vanzelf gaat' is een waardevol boek voor zowel ervaren als beginnende leerkrachten, leerkrachten in opleiding en schooldirecties.Daniel T. Willingham is hoogleraar aan de afdeling Psychologie van de Universiteit van Virginia. Hij is auteur van diverse onderwijsgerelateerde werken, verzorgt de column 'Ask the Cognitive Scientist' bij de onderwijsorganisatie 'American Educator' en is fellow van de American Psychological Association. In 2017 is hij door toenmalig president Barack Obama benoemd tot bestuurslid van de nationale commissie voor onderwijswetenschappen.Vertaling en bewerking door dr. Robin van Rijthoven en prof. dr. Anna M.T. Bosman, beiden verbonden aan de eerste volledig universitaire lerarenopleiding voor het primair onderwijs, genaamd Pedagogische Wetenschappen van Primair Onderwijs (afgekort PWPO) van de Radboud Universiteit in Nijmegen.https://gompel-svacina.eu/product/waarom-leren-niet-vanzelf-gaat/


Book
Geheugenstoornissen : revalidatie en psychosociale zorg
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033448955 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting:Over hulpverlening aan kinderen en volwassenen metgeheugenstoornissenwordt niet veel onderzoek gedaan. Het feit dat hethier gaat over problemen die zijn ingebed in een ruimere problematiekzoals diverse cognitieve stoornissen na hersentrauma, verouderingendementie, is hier zeker niet vreemd aan. Een andere factor die meespeeltis de nog relatief weinig verspreide en uitgebouwde hulpverlening aanpersonen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Dit boek bevat bijdragendie op beide elementen inspelen. Enerzijds met artikels die degeheugenstoornis(sen) als een afzonderlijkgegeven van bredereproblematieken belichten. Anderzijds met voorbeelden van hoe men dezehandicap zo wetenschappelijk mogelijk en met veel creativiteit in deklinische praktijk probeert te verbeteren of/en aanleert hoe men er metzo weinig mogelijk beperkingen mee kan leven. Die tweeledigheid wordt inmeerdere bijdragen verweven met specifieke aspecten in de diagnostiek ende revalidatie, wat sterk bijdraagt tot de relevantie en levendigheid vandit boek. De bijdragen zijn rechtstreeks toepasbaar op of vooral afgeleiduit de praktijk.


Book
Het vergeten van het geheugen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789038213316 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Memory and the Brain. Steven Rose##De stad als geheugen van de toekomst. Eric Corijn##Lezen in tijden van lijstjes. Ronald Soetaert##Every word you say, can and will be used against you. Friso Roscam-Abbing##Het geheugen van de Esterházy's: over archieven en herinneringen. Douwe Draaisma##Vergeten of verholen geschiedenis? De plaats van migratie in de geschiedenis van België. Anne Morelli##Het museale geheugen. Sylvie Dhaene##Het DNA: ook een geheugen? Jean-Jacques Cassiman##Kort pleidooi voor enig gezond misverstand en de vitaliteit van het vergeten. Erwin Mortier##Waar is de tijd... Tijdssculpturen in Needcompany's King Lear en Isabella's Room. Christel Stalpaert##De atopia van het geheugen. Eleen Deprez##Het vergeten van het geheugen. Pieter Van Leuven


Book
Aandacht en geheugen
Authors: ---
ISBN: 9038208766 Year: 2006 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reclame en ons brein
Authors: ---
ISBN: 9014071965 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij


Book
Leer als een speer.
Author:
ISBN: 9789052617312 Year: 2009 Publisher: Den Haag Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een overzicht van technieken waarmee je beter leert leren en die het leren ook leuker en sneller maken.

Listing 1 - 10 of 85 << page
of 9
>>
Sort by