Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
978 90 289 9036 4
Cognitive psychology --- Neuropathology --- Psychiatry --- geheugen (mensen) --- geheugenstoornissen --- volwassenen --- kinderen --- Academic collection --- #PBIB:2003.2 --- geheugen --- Geheugen --- Mémoire --- Therapie --- Neuropsychologie --- Ziekte van Alzheimer --- Dementie --- Rehabilitatie --- Farmacologie --- Fysiologie --- Geheugen (psychologie)
Choose an application
Cognitive psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- Gedragstherapie --- Neurologie --- Neuropsychologie --- Zenuwen --- Hersenen --- Geheugen --- Bewustzijn --- Zenuw --- Geheugen (psychologie) --- Verpleegkunde
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Aandacht Wat is aandacht? Arousel Selectieve aandacht Beperkte capaciteit of beperkte hulpbronnen? Aandacht als controle Actiecontrole 2. Geheugen Geheugen, leren, onthouden en vergeten Sensorisch geheugen Kortetermijngeheugen Het werkgeheugen Episodisch langetermijngeheugen Semantisch langetermijngeheugen Interacties in het langetermijngeheugen Dit handboek richt zich op de psychologische functieleer, de studie van de psychologische functies en verrichtingen aan de hand van een empirische-wetenschappelijke methode, met het doel theorieën en modellen te ontwikkelen, te toetsen en toe te passen in praktische situaties. De tekst is opgesplitst in twee grote delen. Het deel in verband met aandacht is onderverdeeld in hoofdstukken over arousal, selectieve aandacht, de besteding van en de controle over hulpmiddelen, automatische en gecontroleerde informatieverwerking, en controle van de eigen plannen en acties. De geheugenproblematiek wordt uitgediept in het tweede deel met hoofdstukken over het sensorisch geheugen, het kortetermijngeheugen, het werkgeheugen, het episodisch langetermijngeheugen, de representatie en opslag van kennis en de interactie (opnieuw!) tussen de opslag van nieuwe en reeds aanwezige kennis. Bevat een uitgebreide bibliografie, personenregister en trefwoordenregister.
#SBIB:15G --- #SBIB:309H505 --- 159.95 --- 113363.jpg --- Concentratie --- Geheugen --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Psychologie --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- Concentratie. --- Geheugen. --- Cognitive psychology --- geheugen (mensen) --- cognitieve psychologie --- psychologie --- Attention --- Memory --- departement Gezondheidszorg 08 --- geheugen --- Psychonomie --- Hersenen --- Man --- Volwassene --- Geheugen (psychologie)
Choose an application
Train je geheugen met dit grappige en actieve kaartspel. Hilarische situaties verzekerd. Zet je brein op scherp met dit actieve en grappige kaartspel. Onthoud acties, geluiden en niet-bestaande woorden terwijl de andere spelers je proberen af te leiden. Probeer daarna binnen de tijd de acties uit te voeren, de geluiden te maken en de niet-bestaande woorden te zeggen. Laat je niet van de wijs brengen. Dat wordt gegarandeerd lachen!Bron: https://scalaleukerleren.nl/algemene-vaardighedenalle-vakken/het-geheugenspel/
Geheugen. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- geheugentraining --- spellen --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- lager onderwijs --- wiskunde --- 415.4 --- geheugen --- spelmaterialen --- Geheugenspelen --- Geluiden --- Kaartspelen --- 475.4 --- Geheugen --- Kaartspel --- educatieve spelen --- kaartspelen --- Spelmaterialen --- Spelen --- Geheugen ; kinderen --- #PBIB:+105.50 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- Wiskunde --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Games --- Denken --- Concentratie --- Creatief denken --- Denkontwikkeling --- Geheugen (psychologie) --- Geheugenspel --- Training --- Executieve functies
Choose an application
In deze nieuwe Nederlandse editie van het befaamde boek 'Why Don't Students Like School?' geeft cognitief psycholoog Daniel Willingham op onderzoek gebaseerde inzichten en praktische adviezen over effectieve leerstrategieën.Dit boek legt uit hoe jij en je leerlingen denken en leren en helpt je zodoende je onderwijspraktijk te verbeteren. Het onthult het belang van verhalen, emotie, geheugen, context en routine bij het opbouwen van kennis en het creëren van blijvende leerervaringen.Waarom onthouden leerlingen alles van tv, maar vergeten ze alles wat je zegt?Hoe kun je leerlingen de vaardigheden aanleren die ze werkelijk nodig hebben terwijl gestandaardiseerde toetsen alleen naar feitenkennis vragen?Kun je onderwijs aanpassen aan verschillende leerstijlen?Dit boek geeft antwoorden op deze vragen en biedt praktische adviezen om je leerlingen te helpen beter te leren.'Waarom leren niet vanzelf gaat' is een waardevol boek voor zowel ervaren als beginnende leerkrachten, leerkrachten in opleiding en schooldirecties.Daniel T. Willingham is hoogleraar aan de afdeling Psychologie van de Universiteit van Virginia. Hij is auteur van diverse onderwijsgerelateerde werken, verzorgt de column 'Ask the Cognitive Scientist' bij de onderwijsorganisatie 'American Educator' en is fellow van de American Psychological Association. In 2017 is hij door toenmalig president Barack Obama benoemd tot bestuurslid van de nationale commissie voor onderwijswetenschappen.Vertaling en bewerking door dr. Robin van Rijthoven en prof. dr. Anna M.T. Bosman, beiden verbonden aan de eerste volledig universitaire lerarenopleiding voor het primair onderwijs, genaamd Pedagogische Wetenschappen van Primair Onderwijs (afgekort PWPO) van de Radboud Universiteit in Nijmegen.https://gompel-svacina.eu/product/waarom-leren-niet-vanzelf-gaat/
Educational sciences --- Leren --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Leermethode --- Onderwijsstrategie --- Geheugen (psychologie) --- Educational psychology --- leerpsychologie --- kennisleer --- leerstijlen --- Didactic strategies
Choose an application
Samenvatting:Over hulpverlening aan kinderen en volwassenen metgeheugenstoornissenwordt niet veel onderzoek gedaan. Het feit dat hethier gaat over problemen die zijn ingebed in een ruimere problematiekzoals diverse cognitieve stoornissen na hersentrauma, verouderingendementie, is hier zeker niet vreemd aan. Een andere factor die meespeeltis de nog relatief weinig verspreide en uitgebouwde hulpverlening aanpersonen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Dit boek bevat bijdragendie op beide elementen inspelen. Enerzijds met artikels die degeheugenstoornis(sen) als een afzonderlijkgegeven van bredereproblematieken belichten. Anderzijds met voorbeelden van hoe men dezehandicap zo wetenschappelijk mogelijk en met veel creativiteit in deklinische praktijk probeert te verbeteren of/en aanleert hoe men er metzo weinig mogelijk beperkingen mee kan leven. Die tweeledigheid wordt inmeerdere bijdragen verweven met specifieke aspecten in de diagnostiek ende revalidatie, wat sterk bijdraagt tot de relevantie en levendigheid vandit boek. De bijdragen zijn rechtstreeks toepasbaar op of vooral afgeleiduit de praktijk.
Geheugenstoornissen. --- Cognitive psychology --- Psychiatry --- geheugenstoornissen --- Affective and dynamic functions --- Hygiene. Public health. Protection --- geheugentraining --- kinderen --- 159.953 --- #KVHB:Geheugenstoornissen --- Geestelijke gezondheidszorg --- Geheugen --- Hersenen --- Revalidatie --- Traumatologie --- 606.1 --- NAH --- dementie --- diagnose --- geestelijke gezondheidszorg --- geneeskunde --- gezin --- gezondheidszorg --- hersenletsel --- hersentrauma --- hulpverlening --- neurologie --- psychosociale hulpverlening --- recht --- revalidatie --- therapie --- Geheugen (vergeetachtigheid) --- 606.3 --- geheugen (gez) --- revalidatie (gez) --- dementie (dementia, dementia senilis) --- geheugen --- patiëntenvermogenbeheer (persoonsgerichte bewindvoering) --- wilsonbekwaamheid --- 159.953 Geheugen. Herinnering --- Geheugen. Herinnering --- Soins de santé mentale --- Mémoire --- Cerveau --- Rééducation --- Neurologie --- Ergotherapie --- Hersentrauma --- Recht --- Gedragstherapie --- Diagnose --- Dementie --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Ethiek --- Geheugen (psychologie) --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Memory and the Brain. Steven Rose##De stad als geheugen van de toekomst. Eric Corijn##Lezen in tijden van lijstjes. Ronald Soetaert##Every word you say, can and will be used against you. Friso Roscam-Abbing##Het geheugen van de Esterházy's: over archieven en herinneringen. Douwe Draaisma##Vergeten of verholen geschiedenis? De plaats van migratie in de geschiedenis van België. Anne Morelli##Het museale geheugen. Sylvie Dhaene##Het DNA: ook een geheugen? Jean-Jacques Cassiman##Kort pleidooi voor enig gezond misverstand en de vitaliteit van het vergeten. Erwin Mortier##Waar is de tijd... Tijdssculpturen in Needcompany's King Lear en Isabella's Room. Christel Stalpaert##De atopia van het geheugen. Eleen Deprez##Het vergeten van het geheugen. Pieter Van Leuven
Memory. --- Cognitive psychology --- cognitieve psychologie --- memory --- Essay(s) --- 378 --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Yearbooks --- Psychologie --- Hersenen --- Geheugen --- Geheugen (psychologie) --- Man --- Volwassene --- memory [psychological concept]
Choose an application
Experimentele psychologie --- Denken, begripsvorming en problem solving. --- Cognitive psychology --- #KVHB:Aandacht --- #KVHB:Geheugen --- psychologie --- 159.9 --- Psychologie
Choose an application
Cognitive psychology --- neurowetenschappen --- reclamepsychologie --- Advertising. Public relations --- geheugen (mensen) --- reclame --- herinneringen --- Reclame --- Reclame-effecten --- Geheugen --- Reclamepsychologie --- Psychologie --- Beïnvloeding --- Reclamebeïnvloeding --- #SBIB:033.AANKOOP --- #SBIB:309H2821 --- 658.81.5 --- 659.1 --- 659.1 Publicity. Advertising --- Publicity. Advertising --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Reclame. Advertising. Merchandising --- Geheugen (psychologie) --- Man --- Volwassene
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van technieken waarmee je beter leert leren en die het leren ook leuker en sneller maken.
leren leren --- geheugen --- mind mapping --- studeren --- Academic collection --- 450.8 --- studiemethoden --- Leren leren --- Mind mapping --- Geheugen --- Apprentissage Leerproces --- Mindmapping --- Mémoire Geheugen --- 371.322.6 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren studeren --- 371.322.6 Leren studeren --- Cognitive psychology --- leermethoden --- mindmapping --- Study methods --- Educational psychology --- geheugentraining --- hersenen --- leerprocessen --- leerpsychologie --- PXL-Education 2016
Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|